Ditt besøk

Vi gleder oss til å se deg hos oss! Her finner du svar og tips i forkant av arrangementet og hvordan du gjør din opplevelse best mulig under ditt besøk.

Finner du ikke svar på det du lurer på? Ta gjerne kontakt med oss!

Billettinformasjon

Hvor kjøpes billetter?

Billetter til arrangementer på Drammens Teater selges kun via billettsystemet Tixly, drammensteater.no og/eller i billettluken på Drammens Teater.

Billettluken på Drammens Teater kan også kontaktes via e-post og telefon. Les mer om åpningstider og kontaktinfo her.

Hvor finner jeg mine billetter?

Alle billetter kjøpt hos oss vil bli sendt til deg via e-post. Du kan lagre billetten som PDF eller via en wallet-app på din mobiltelefon. Om du ikke finner dine billetter i din innboks, kan du logge inn via vårt billettsystem Tixly. Trykk på “Min side” for å komme til din side.

Merk: Noen e-postløsninger legger ordrebekreftelsesmailen i søppelpost/reklame.

Du er ikke nødt til å printe ut dine billetter. Våre scannere kan lese både QR-koder og PDF-er fra din mobiltelefon. Skru gjerne opp lysstyrken før du viser frem billett.

Kan jeg refundere min billett?

Kjøpte billetter (eks. billettavgift) refunderes kun ved avlyste arrangementer. Ved flyttinger, vil det også være mulighet å refundere billett. Enkelte forsikringer og kredittkort tilbyr utbetaling av billettkostnad ved sykdom – ta isåfall kontakt med ditt forsikrings-/kredittkortselskap.

Billetter til konserter, forestillinger og hotellovernattingspakker er ikke dekket av angreretten.

Jeg vil kjøpe over 10 billetter

Av forskjellige grunner tillater vi ikke kjøp av over 10 billetter i vår online kjøpsprosess. Ta gjerne kontakt med oss for gruppebestillinger.

Kan jeg endre billetten?

Kanskje! På enkelte produksjoner er det mulig å endre forestillingsdag. På din side i billettsystemet vil det isåfall være en knapp på din kvitteringsside for bytte av seter/forestilling. Første flytting vil være gratis, mens flere flyttinger vil påkoste et gebyr. Merk at det IKKE er mulig å bytte til andre forestillinger og/eller seteplass.

For andre produksjoner, er det i utgangspunktet ikke mulig å endre billetten.

Jeg har vansker med å gå trapper - hvor bør jeg sitte i Teatret?

Rad 8 og fremover i parketten på Hovedscenen. Radene bakover på Hovedscenen har mindre trapper. Det er ikke heis til losjeradene i vår tradisjonsrike Hovedsal. Det er heis til Studioscenen.

Jeg vil kjøpe flere enkeltbilletter, hva gjør jeg?

På forestillinger som har nummererte plasser, er det i utgangspunktet ikke mulig å kjøpe flere enkeltplasser i en enkelt ordre. Ønsker du å kjøpe flere enkeltplasser, må man gjennomføre flere enkeltordre.

Aldersgrenser

Det er ikke aldersgrenser på våre forestillinger, med mindre noe annet er spesifisert på forestillingssiden på våre nettsider. Barn under 3 år som kan sitte på fanget trenger ingen billett på de fleste av våre forestillinger. På forestillinger som er rettet mot små barn, vil alle barn være nødt til å kjøpe billett.

På enkelte arrangementer er det oppgitt at det er 18-årsgrense + vergeordning. Vergeordning er for at ungdom mellom 13-18 år kan gå på konsert i følge med en edru voksen over 30 år (to ungdommer per verge). Begge må ha gyldig billett, samt signere et vergeskjema i billettluka på Drammens Teater på konsertdagen. Sjekk arrangementet på våre nettsider for å se om konserten har vergeordning. Ta kontakt med oss før du kjøper billetter, dersom du er i tvil om konserten du vil på har vergeordning.

Gavekort

Gavekort kan enten kjøpes på nett eller på billettkontoret til Drammens Teater. Gavekortet kan benyttes på kjøp av billetter til arrangementer på både Drammens Teater og Union Scene.

Kjøp et digitalt gavekort med valgfri sum og design her.
Se åpningstidene til billettkontoret her.

Under arrangementet

Oppmøtetidspunkter

Tidspunktet som står på din billett er når forestillingen starter. Vår foajé vil normalt sett være åpen én time før forestillingen starter. Salsdørene åpner ca. 20 minutter før forestillingsstart.

Se arrangementssiden for ditt arrangement for oppdaterte eller avvikende tider. Det er arrangementssiden på våre nettsider som skal være gjeldende.

Medbrakt mat og drikke på arrangement

Medbrakt mat og drikke er ikke tillatt på våre arrangementer, med mindre noe annet er spesifisert.

Varer kjøpt fra våre kiosker er tillatt inn i salene.

Garderobe

Vi har en nydelig ubemannet garderobe under Hovedscenen.

Ved arrangementer på Studioscenen eller Fjerde Losjerad, finnes det garderobe rett utenfor Studioscenen i andre etasje.

Fotografering og mobilbruk

De aller fleste konserter og arrangementer på Drammens Teater er med profesjonelt foto/video-forbud. Ønske om fotografering, må godkjennes av Union Scene og arrangør før oppmøte.

Vi oppfordrer deg til å nyte arrangementet og ha mobilen i lomma (på lydløs). Hvis du må bruke mobilen, ta hensyn til de rundt deg.

Freelancefotografer må innhente fototillatelse fra artisten eller artistens agent før de kan søke om fotopass hos oss, da det er artisten som bestemmer hvem som får ta bilder under sitt arrangement. Får du tillatelse, kan du ta kontakt med Hanne Falch på hanne@drammenscener.no minimum 2 virkedager før konsert.

Konsertvettregler

For best mulig konsertopplevelser for deg og andre, har Norske Konsertarrangører laget noen enkle tips.

Vi har samlet tipsene på en egen side. Se her for mer informasjon.

Forhåndsbestilling av snacks og drikke

Hvordan forhåndsbestiller man snacks og drikke?

Vi tester for øyeblikket ut mulighet for å forhåndsbestille utvalgte snacks- og drikkevarer på utvalgte forestillinger.

På de forestillingene det er mulig, vil det dukke opp mulighet for å legge til produkter når du kjøper billett til forestillingen.

Du kan også finne mulighet for å legge til produkter på arrangementssidene og via kvitteringssiden.

Ved enkelte tilfeller sender vi også ut en e-post med mulighet for å legge til produkter på din ordre.

Forhåndsbestilling av drikke og snacks stopper 2 timer før arrangementsstart.

Hvordan henter jeg bestillingen min?

Bestillingen din blir satt frem 30 minutter før arrangementsstart. Bestillingen din vil stå i Teaterkaféen eller i rommet ved siden av Studioscenen.

Ta gjerne kontakt med en av våre verter for bistand og å vise vei.

Vareutvalg

Utvalget varierer per forestilling av flere grunner. Det er også noe færre produkter i vårt forhåndssalg enn det er i baren.

Tilbakemeldinger

Siden vi er i en testfase med dette, ønsker vi all tilbakemelding vi kan få. Du vil motta en e-post én til to dager etter du har vært på forestilling med noen spørsmål. Vi setter veldig pris på all tilbakemelding vi kan få!

Finner du ikke det du leter etter? Ta gjerne kontakt med oss, så hjelper vi deg gjerne!

Tilgjengelighet

Rullestolbruker?

Både Hovedscenen og Studioscenen på Drammens Teater har enkelte reserverte plasser for rullestolbrukere i parketten. For å kunne hente ut disse billettene er du nødt til å ta kontakt med Billettluka på 32213100 eller e-post billett@drammenscener.no. Det er heis fra Hovedinngangen til Studioscenen, mens rullestolplassene i Hovedscenen ligger på bakkenivå. Det er to parkeringsplasser rett foran inngangen til Teatret for rullestolbrukere.

Ta kontakt med en av våre verter og de kan både vise vei og hjelpe til.

Ved ankomst

Ankom gjennom Hovedinngangen til Teatret (Glassfoajéen). Det finnes to egne HC-parkeringsplasser rett utenfor Teatret. Fortauet er senket ved krysset i Øvre Torggate eller krysset i Øvre Storgate. Dine plasser i salen står på billetten og våre teaterverter kan henvise deg til din plass i salen. Dersom du har reservert plass, ta kontakt med billettluken og/eller verter som vil hjelpe deg med å omgjøre reservasjonen til en faktisk billett.

Hvis du skal kjøpe billett, ligger billettkontoret i et forhøyet område i Glassfoajéen. Området/balkongen har en egen heis som kan benyttes. Lukk døren etter deg når du går inn i heisen, slik at heisen kan reagere på dine kommandoer.

HCWC

Vi har to HC-toaletter på Drammens Teater. Det ene toalettet finner du i foajéen til venstre bak hovedbaren (trinnfri adgang).

Det andre toalettet er tilknyttet Hovedscenen og befinner seg rett utenfor salen, på venstre side av parkett (mellom foajé og sal – trinnfri adgang).

Alle toalettene har tydelig HC-skilt.

Trinnfri adgang

Det er trinnfri adgang til alle våre scener. På Hovedscenen er det trinnfri adgang på rad 4 til rad 7 i parkett. Vi har rullestolplasser ytterst på rad 5 (eller ved noen forestillinger på rad 6). Merk at det ikke er heis til våre losjerader på Hovedscenen.

På Studioscenen er det heis opp fra Foajeen og trinnfri adgang til rad 1. Rader og seksjoner utover dette på Hovedscenen og Studioscenen, er det trinn.

I Fjerde Losjerad er det unummererte sitteplasser og dersom du skal på en forestilling i Fjerde Losjerad kan du gjerne ringe oss på forhånd dersom du vil reservere en plass. Publikumsområdet i Fjerde Losjerad har plasser som både er trinnfrie og ikke-trinnfrie.

Ledsagerbillett?

Har du behov for ledsager og trenger ledsagerbillett? Ta kontakt med oss på post@drammenscener.no (eller telefon) med info om hvilken forestilling og totalt antall billetter. Send gjerne med bilde av ledsagerbevis. Du vil da få utskrevet en egen billett. Ledsagerbevis må tas med på forestillingsdag.

Teleslynge?

For deg som opplever utfordringer med hørselen, har vi installert et system på Hovedscenen som kan hjelpe deg med å høre bedre.

Dersom du har nyere høreapparat med innebygd Roger-teknologi, aktiveres høreapparatet opp mot vårt system automatisk i det du går inn til Hovedscenen. Aktiveringsenheten er plassert ved dobbeltdørene inn til Hovedscenen.

Har du ikke har nyere høreapparat, kan du låne halsbårne teleslynger fra vår billettluke før forestilling. Skru på teleslyngen, heng den rundt halsen og sett høreappratet i «T»-posisjon før du går inn i salen.

Vi har et begrenset antall teleslynger til utlåns. Har du spørsmål eller er usikker om ditt høreapparat kan brukes opp mot vårt anlegg, eller ønsker å reservere en halsslynge, kan du på forhånd kontakte oss på post@drammenscener.no.

Skilt/informasjon

På Teatret er det skiltet til HC-toaletter og til heisen for å komme opp til Studioscenen. Dersom du trenger bistand, spør gjerne en av våre teaterverter, som mer enn gjerne bistår.

Døvetolk?

Vi har per nå ikke døvetolker på våre forestillinger.

Overnatting og transport

Overnatting i Drammen

I Drammen sentrum finnes det fire hoteller:

Comfort Hotel Union Brygge, 500m fra Teatret!

Quality Hotel River Station

Clarion Tollboden Hotell

Scandic Ambassadeur

Transport til Teatret

Det er ikke så vanskelig å komme seg til Drammens Teater, enten du har bil, bruker beina eller tar kollektivt (anbefales!).

Tar du tog?
Ta en av de mange togene som går til Drammen Togstasjon. Derifra er det en fin ti-minutters gange til Drammens Teater.

Tar du buss?
De fleste bybussene i Drammen stopper på Torget Vest/Bragernes Torg. Derifra er det et par minutters gange til Drammens Teater. Sjekk gjerne entur.no for flere muligheter.

Behov for taxi?
Vi har en egen bestillingsenhet i hovedbaren. Legg inn ønske om taxi på denne enheten og en taxi vil ankomme så fort som mulig. Tjenesten er levert av Elvebyen Taxi.

Kommer du med bil?
Plott inn Øvre Storgate 12, 3018 Drammen!

I området rundt Drammens Teater finnes det flere kommunale gateparkeringer i tillegg til flere private parkeringsplasser og parkeringshus. Drammens Teater har ingen egne parkeringsplasser. I Drammen er det gratis parkering på visse parkeringshus etter klokken 16:00 på hverdager og fra klokken 12:00 på lørdager. Les mer her.

Rett utenfor inngangen til Drammens Teater finnes det egne handicap-parkeringsplasser.